Pannkaksfrukost.

Har helt oplanerat blivit som en tradition för mig att äta pannkakor till frukost under helgerna då jag börjat göra det allt mer och mer. Är ju så sjukt gott och sen så kan man ju göra dem på så många olika varierande vis också. Både med innehåll och tillbehör.
 
Har börjat göra lite olika recept på pannkakorna och igår så hade jag i havregryn i smeten vilket gjorde dem väldigt tjocka och smakrika. Här är i alla fall ett recept från de pannkakor som jag gjorde igår till min lördagsfrukost.
 
8-9 pannkakor:
 
1 dl valfritt mjöl(jag använde mig utav bovetemjöl)
1 dl havregryn
1 msk bakpulver
En nypa salt
1 ½ dl valfri mjölk(jag använde mig utav havredryck)
1 ägg
Rapsolja till stekningen
 
Rör först i de torra ingredienserna i en skål och tillsätt sedan mjölken och vispa samman till en jämn smet. Sist utav allt så rör du ned ägget och låter smeten stå tills stekpannan har blivit varm. Häll försiktigt i en liten del smet i pannan så att pannkakorna blir runda och fina. Grädda dem kan man göra på en relativt hög värme, jag hade på 6 utav 10 och mina blev perfekt gjorda. 
 
Serverade pannkakorna med hallon, valnötter och honung.
 
#1 - - leavanny.blogg.se:

Super mumsigt :D

#2 - - Julia:

Vilken fin blogg du har :) kikat runt lite! kommer definitivt följa dig :)

Svar: åh tusen tack!! :)
Jennifer Söderlund

#3 - - Fia Björnberg:

Mums! Ser otroligt gott ut! Är det vanliga pankakor eller är det mer likt amerikanska pankakor i smaken? :) Gillar verkligen din blogg och dina bilder!

Svar: Åh tack! Skulle säga att det är mer amerikanska då de är fluffiga och tjocka i konsistensen tack vare bakpulvret och att det är så pass lite vätska i smeten :)
Jennifer Söderlund

#4 - - ♫♪ sandra:

gott!

#5 - - Henrietta:

åååh så gott det såg ut!

#6 - - Ronja:

Gud vad gott!

#7 - - Linn & Frida :

ÅÅhh vad gott det ser ut att vara! :)

#8 - - Sofia:

Å vad gott det såg ut! Nu blev jag så sugen på bananpannkakor. ;)

#9 - - Klara:

Åh ser gott ut! Mixar du havregrynen eller är de hela?

Svar: Nej jag blandar i dem hela, tycker det blir godast! :)
Jennifer Söderlund

Upp