Finfrukost med kokospannkakor.

Tjabbaaa!
 
Hade en liten fotografering på mina sjukt goda kokospannkakor för ganska så längesedan men har aldrig blivit att jag lagt upp några bilder eller recept tidigare pga varit sjukt lat. Men nu äre allt dags!
 
Alltså, fluffiga pannkakor lagade på kokos- och bovetemjöl. Fint som helgfrukost eller när som helst egentligen!
 
Recept för 2 personer
 
1,5 dl kokosmjöl
1,5 dl bovetemjöl
1 tsk bakpulver
1 krm vaniljpulver
Eventuellt en nypa salt
4 ägg
2 dl havremjölk
 
Blanda samman alla torra ingredienser i en bunke tills allt fördelats. Tillsätt sedan mjölken och äggen och vispa för hand tills du fått en fin och jämn smet. Stek på svag till medel värme tills det fått en fin och gyllenbrun färg. Jag stekte mina pannkakor i kokosolja pga är sjukt gott med en extra kokossmak men smör, olja eller whatever fungerar ju också fint!
 
Servera förslagsvis med fluffig kokosgrädde, blåbär och massa bananaz.
 
Frukost, Pannkakor, Vegetariskt | |
#1 - - JUNITJEJ:

Vad det ser gott ut!!!

Svar: Om de är, du måste pröva dem!!
Jennifer Söderlund

#2 - - Benington.se:

Ja det där skulle man ju inte direkt tacka nej till på morgonen :D

#3 - - Anonym:

Oh vad gott det ser ut! Och nyttigt! Det blir detta som är morgondagens frukost!

#4 - - Ettlivisymbios.blogg.se:

Tack för inspirationen!

#5 - - Robex Lundgren:

mums

#6 - - Fani:

Amen shit så goda de såg ut och lät att vara :) Gotta try em!

Svar: Superenkelt är det, perfekt till helgfrukosten ju! :)
Jennifer Söderlund

#7 - - Evelina :

Åh vad gott!

#8 - - kmstyle:

det måste jag prova, älskar pannkakor! :)

Svar: Samma här! :)
Jennifer Söderlund

#9 - - Johanna:

Åh, mums vad gott det ser ut! Måste prova receptet! :) Kolla gärna in på min blogg också!

#10 - - Louise:

Wow, så gott det verkar! Jag är helt besatt av bananpannkakor, men kanske måste prova detta också! :D

Svar: Ja det måste du, så sjukt gott med kokos!! :)
Jennifer Söderlund

#11 - - JOSEFINE -:

Mums! x

#12 - - Junitjej :

Vad de ser goda ut!

#13 - - Linda:

Men åhh så gott det ser ut! Det måste jag testa någon gång!

#14 - - Sofia:

Så gott det ser ut! :)

#15 - - Beatrice Jakobsson - Fotograf :

Gud vad gott! :)

#16 - - Jasmine:

Åh vad gott :)

#17 - - Annster:

Ser så gott ut :)

#18 - - Emelie:

Näää fy vad gott!! Måste testas snarast!! Och vilka fantastiska matbilder du tar, och alla andra bilder också för den delen<33
Kram<3

Svar: Tack, gud vad glad jag blir! :))) Ja du borde verkligen pröva dem för de är cirka världsgoda <3
Jennifer Söderlund

#19 - - Anonym:

men sååå gott :D

#20 - - norrbotten emmish:

Vad goda dom såg ut och inte lite heller, mumms fick lust att själv test göra sådana till mig och sonen så han får test äta! :D
ha en fin torsdag

Svar: Ja pröva dem, de är superenkla att laga men också världsgoda! :)
Jennifer Söderlund

#21 - - Sofia:

Men åh vad gott!

#22 - - Elsa Ohrås:

Ser RIKTIGT gott ut!! :)

#23 - - ɑ n n i k ɑ:

Super mumsigt :D

#24 - - erikasblogg.se:

Jag testade dessa idag som lunch och jäklar i havet vad goda!! Gjorde halva receptet och oj vad mätt jag blev! Hade banan, blåbär och lite vaniljkesella till. Så gott! Jag slänger upp en bild på min blogg och länkar till dig. Hoppas okej :) Kram och ha en trevlig lördag!

Svar: Åh vad kul att du prövade dem, och tack för att du delar det vidare! :)
Jennifer Söderlund

#25 - - corneliaeriksson.blogg.se:

Alltså muuums! Ser underbart ut. Blåbär är det bästa som finns <3

Svar: Håller helt med, stört gott!! <3
Jennifer Söderlund

#26 - - Isabella [ Fotografi ]:

Alltså åh, vad gott det ser ut! Fina bilder dessutom. :)

Svar: Dom är supergoda! Och tack så mycket :)))
Jennifer Söderlund

#27 - - Emiza:

mumsigt

Upp